Perkhidmatan kaunter bagi semua urusan dilayan dalam tempoh lima (5) minit.
Memaklumkan keputusan temu duga kenaikan pangkat dalam tempoh lima belas (15) hari bekerja dari tarikh menerima keputusan Pihak Berkuasa Melantik.
Memastikan kakitangan mencapai mata Continuous Profesional Development (CPD) sebagaimana yang diluluskan pada tahun semasa.
Mengeluarkan surat pengesahan jawatan kepada kakitangan dalam tempoh lima (5) hari bekerja selepas tarikh perjumpaan bersama Naib Canselor/Pendaftar.
Mengeluarkan surat keputusan temu duga cuti belajar kepada calon selewat-lewatnya lima (5) hari bekerja selepas temu duga.
Membuka sistem Laporan Penilaian Prestasi Tahunan (LNPT) selewat-lewatnya sebelum 15 Januari setiap tahun mengikut jadual yang ditetapkan.
Memastikan dasar-dasar berkaitan Pengurusan Sumber Manusia dikemaskini dalam laman sesawang BSM selewat-lewatnya seminggu selepas diterima.
Memastikan permohonan Surat Jaminan (Guarantee Letter) bagi kemasukan ke hospital diluluskan dalam tempoh satu (1) hari bekerja.
Memaklumkan keputusan perlanjutan kontrak dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh terima kelulusan Pihak Berkuasa Melantik.
Maklum balas kepada pengadu perlu dibuat dalam tempoh satu (1) hari bekerja untuk memberitahu bahawa aduan mereka telah diambil perhatian dan akan diselesaikan.
LAPORAN PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN PUSAT TANGGUNGJAWAB